Sayfalar

Çocuk Kalbi

Ne zaman evden çıksam bazı durumlara ve olaylara şahit oluyorum. Ya görüyorum ya duyuyorum yada olayın içinde kendimi buluveriyorum. Bunların hep bana artısı oluyor. Hayattan canlı canlı kesitler dizisi. Öğreniyorum. Doğruyu da, yanlışı da. Tabi bugün bunu yazıyorsam, yazmamı tetikleyecek bir olaya şahit olduğumu tahmin edersiniz belki. Hemde evden çıkmadan, balkonda kitap okurken. Bir çocuğun ağlama sesini işittim, karşı binanın önünde yüzüstü yerde bir erkek çocuğu. Düşmüş işte, çocuk bu. Düşmeyen çocuk yoktur herhalde. Arkadan babası, babasının arkasından da annesi ve annesinin yanında düşen çocuğun ablası olduğunu düşündüğüm, düşen çocuktan bir kaç yaş büyük duran bir kız çocuğu. Babası düşen çocuğuna yaklaşıp, sağ bileğinden tuttuğu gibi tek hamlede ayağa dikti, "Adam gibi yürü" diye bağırdı ve devam etti. Çocuk hala içli içli ağlıyor annesi ve ablası da yanına geldi. Annesi hiçbirşey demeden yürüdü geçti yanından. "Bir yerin acıyor mu?" sorusunu o abla sordu annesi ve babası ilerlerken. Konuştular, sonra el ele birlikte yürüdüler anne ve babasının ardından. Çocuğun kalbindeki o incinmeyi derinden hissettim.

Üzüldüğünüzde üzüldüğünüzü belli edin, üzüntünüzü bastırıp bağırmayın, kalp kırıcı sözler sarfetmeyin.

Gözlerimiz en güzelini görsün. Kulaklarımız en doğrusunu duysun. Kalplerimiz en iyisini hissetsin.
Şans yanımızdan hiç ayrılmasın.

Görüştüğümüz zaman görüşürüz. 

10 yorum:

  1. Çok üzüyor bunlar beni. :( Bir gün 2 3 yaşlarında çocuk arabayla giderken önümüze atladı. Neyse ki yavaş gidiyorduk, durduk hemen. Sonra annesi geldi çocuğa yapıştırdı birkaç tokat. Çocuk zaten korkmuştu. O kadar üzüldüm ki. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların kalbinde kapanmayacak yaralar açılıyor maalesef senin yaşadığın da çok acı bir olaymış. Müdahale de edilmiyor ki, müdahale etsen belki sonra daha çok kızıp vuracak çocuğa.

      Sil
  2. üzüntüyü bastırıp bağırmak..bunu ne çok yapıyor yetişkinler..

    YanıtlaSil
  3. Düşen çocuğa bir de biz vururuz. Bu büyüyünce de böyledir nedense. Yaşadığımız coğrafyaya göre kültürlerimiz şekilleniyor.
    Dozunu ayarlayamıyoruz bazı şeylerin. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz büyüyünce de devam ediyor, bazen bir el uzatmak bile zor geliyor.

      Sil

Blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...